17 Aralık 2012 Pazartesi

MIDEYI YORMAYAN YILBASI SOFRASI NASIL HAZIRLANIR?

Mideyi yormayan yılbaşı sofrası için öneriler

Yılbaşı sofrasını kendiniz hazırlayacaksanız şanslısınız… Hem sağlıklı hem de lezzetli tatlar yaratmak elinizde olacak. Bir başkasının sofrasına davetliyseniz ya da bir restoranda yemek yiyecekseniz seçimlerinizi dikkatli yapmakta ve sofradan doymadan kalkmakta fayda var. Memorial Suadiye Tıp Merkezi’nden Diyetisyen Nilay Keçeci, midenizi yormayacak bir sofra için şu önerilerde bulunuyor:

● Sofranızda çeşit çeşit salatalar bulunsun. Yoğurtlu semizotu salatası, enginar salatası, beyaz lahana salatası ya da renkli biberli mevsim salatası tercih edebilirsiniz. Salatalar, yılbaşı yemeğinde hem tokluk hissi oluşmasına hem de ertesi günü daha rahat geçirmenize yardımcı olacaktır.

● Yılbaşı gecelerinin vazgeçilmezi hindi, kırmızı etten daha düşük kolesterol oranına sahip olduğu için her zaman sağlıklı bir seçenek. Hindiyi tercih etmiyorsanız balık veya tavuk gibi beyaz et çeşitlerine yönelebilirsiniz. Balık ve tavuğu fırında taze hazırlayacağınız soslar ve sebzelerle pişirebilirsiniz.
● Ordövr tabağında kızartma, kavurma gibi ağır ve yağlı yiyecekler yerine taze peynir ve haşlanmış sebzeler bulunsun.
● Pilav, makarna yerine bu besinlerin salatalarına yer verebilirsiniz. Onlarsız olmaz diyorsanız domatesli bulgur pilavı sağlıklı bir seçenek olacaktır.
● Ağır ve şerbetli tatlılardan ziyade meyve veya sütle yapılmış tatlılar ya da ev yapımı, içerisindeki şeker ve yağ miktarı belli olan baklavalara az miktarda yer verebilirsiniz.
● Alkollü içecekler de yılbaşı gecesinin olmazsa olmazlarından… Yeni bir yıla mide-bağırsak sorunları ve ekstra kilolarla girmek istemiyorsanız, kalorisi düşük olan şampanya, şarap ya da birayı sınırlı ölçülerde tercih edebilirsiniz.
● Yılbaşı gecesinin vazgeçilmezlerinden kuruyemişi, yemekten bir ya da bir buçuk saat sonra ve en fazla bir avuç içi kadar tüketin. İki ceviz, beş badem, beş fındık ve bir avuca yakın kabak çekirdeğini aşmayın.
● Yemekten bir saat kadar sonra özellikle glisemik indeksi düşük meyvelerden seçilmiş bir meyve tabağı günü güzel kapatmanıza yardımcı olacaktır. İki dilim ananas ve bir muzdan oluşan meyve tabağı hem mutluluk hormonu salınımına hem de yorgunluk hissinin kaybolmasına katkıda buluyor.FORMSANTE

Hiç yorum yok: